lørdag 21. august 2010

Nå har det skjedd mye!

Hei igjen:)

På torsdag var det tidlig pp, for å rekke toget! Utfordringen var at både jeg og H.K hadde med hundene Olliver og Kahrma. Olliver er vant til og være med over alt, og sitte på tog og buss. Kahrma har vært med et par ganger, men hun skjønte bveldig fort hva hun skulle, og begynte å roe seg. Begge roet seg til og med på Bybanen, som jeg ikke klarer å ro meg på fordi den bråker noe syykt!
Når vi endelig kom frem til skolen måtte hundene settes i kennel H.K tok med seg begge hundene å satt Kahrma på kennelen, og tok med seg Olliver på tur. For hennes klasse skulle på tur.

Når skole dagen min endelig begynnte, fikk vi møte klassen for første gang. Alle var veldig nervøse, og veldig stille. Det var sånn at ingen kjente hverandre fra før, og det var bare bra :)
Vi var da 10 jenter og 1 gutt. (Gutten trakk seg og begynte på idrett. Så vi er kun 10 jenter :))
Læreren vår virke kul, men litt vims. Vi får ihvertfall noe å le av inimellom. Jeg jar planlagt å ta P-matte og 5 timer naturfag. Derfor får vi fri annen hver fredag, noe som er topp for meg som reiser på stevner, og hjem :)
Vi satt og snakket litt og fikk all informasjonen, helse søster var innom en tur. Så fikk vi en liten pause, da gikk vi ned til kantinen, og da begynte folk endelig å snakke samen, hvertfall så smått...

Etter pausen fikk vi møtte alle matematikk lærerene og norsk, og engelsk læreren. Når de hadde fått sakt sitt var det påtide å gå å ta bilder. Etter å ha tatt disse fine bildene, var det en liten omvisning i fløyen, og fikk skap til å ha bøkene i, så var det lunsj. I lunsjen ble jeg litt bedre kjent med 2 av jentene i klassen Ingrid og G.K. Etter lunsjen var den "store" omvisningen, da fikk vi se alt ut og litt inne på skolen. Ute plassen til skolen er Stooooor!! Men nydelig, vi fikk sett, fjøse,gartneriett, butikken, kennelen, smådyr-avdelingen, og stallen :)
Så var denne skole dagen over.


Da møtte jeg H.K for å hente Olliver og Kahrma, etterpå satt vi å ventet på Beritt som er en venninne av H.K . Når Beritt kom var det å kjøre til Canada turen for å gå tur.
Kahrma og Baileys kranglett litt helt i begynnelsen, men de fant ut at Kahrma går først og leder floken, og Baileys går bakog passer på at alle kommer med.
Så sprang de litt rundt, og koste seg. Så var det bading :)
Hundene badet godt sammen, og sprang etter pinner....


Etter en god tur, var det ut å kjøre igjen, til Welsh/spaniel trening. Vi var litt tidlig så de to trente welshene litt på å stille, H.K skal kanskje stille Beritt sine hunder.


Så tok jeg ut Kahrma for å trene litt lydighet. Innkalingen hennes med påplass, er bare nydelig! (Husk! Del opp momentene når du trener lydighet, og ellers all hunde trening! Sett det ikke sammen før hunden lykkes 10 ganger på rad i alle momentene! Tålmodighet!!)
Stå under marsj sitter når jeg har hundre prosent fokus på frivedfoten. Selve ståen er fin, men vi mangler litt mer kontakt på frivedfoten.
Dette er noe vi vil prioritere!!
Jeg trener det inn med å, ta et par steg med hunden på min venstre side, når hun tar å kaster opp et blikk belønner jeg dette. Etterhvert kan du utvikl dette til kontak med 2 skritt, 3 skritt... og da ettehvert ha hele frivedfoten med kontakt!

Fellesdekken begynner å sitt igjen, denne ble ødelagt i fjord. Men nå begynner den å sitte når hun er alene, så nå er det bare å legge andre hunder ved siden av, så er denne også i boks.

Når klokken var 19:00 kom faren til H.K så da snudde vi endelig snuten hjem over, og fikk mat :)
Så sa ihvertfall jeg god natt, og var stupp trøtt!!



På fredag skulle min klasse på tur, jeg viste det var flere som skulle ha med hunder, og jeg skulle reise hjem rett etter skolen, så Kahrma ble hjemme!!
Når vi kom på skolen var det rett inn i klasserommet, så satt vi fra oss, så var det inn i bussen. I bussen tror jeg de fleste var trøtte. Når vi kom frem til en eller annen plass, så gikk vi inn i skogen med Even som leder. Når vi begynte å gå kom vi inn til der det var masse gjørme og det var veldig vått!!
Vi gikk nå et lite stykke, også snudde vi og laget bål!
Noen grillet et par pølser, vi andre spiste matpakken vår. Og våte som vi var varmet dette godt.
Så var det på tide å snu. Når vi kom frem til skolen skulle vi vaske bussen som vi hadde lånet. Men det slap vi, for læreren vår Svein gjorde det. Da var det bare å snu snuten hjem. Men da kom selvfølgelig ikke bussen før leeeenge. Vi ventet ihvertfall i 40 min. Vi traff så si bybanen, og det var godt vist ikke hadde ikke H.K rekket bussen. Jeg venet på min buss, for jeg skulle ta kystbussen hjem til Stavanager. Den gikk klokken 14:00 og var da i byen ca 19:30.
En lang, men ok tur (det var ikke så mye sjø:))

Når jeg kom til Stavanger gikk jeg innom tate i byen, der var det fult hus, med farmor og farfar, søskenbarn, tante, onkel, og en venninne av tante. Det var hyggelig og sitte å snakke. Jeg orket ikke å være så sen, så Mads kjørte meg og farfar hjem i 10-halv 11 tiden. Da var det å snakke litt med mamma og fortelle hvordan jeg har hatt det +++

Merker at det er herlig å være hjemme også.
Nå har jeg spist frokost, nå venter jeg på at mamma skal komme hjem fra NRH trening. Vi skal nemelig ut å handle litt ting og tangt til skolen, vist jeg ikke bare tar med meg Einar..


Ikveld skal jeg en tur til Lene KW, på vinkveld for hundegale jenter:)
Det skal bli kos, men jeg blir nok ikke sen, fordi jeg skal i barnedåp til Sebastian på søndag.
Så er det hjem igjen, og en ny uke med skole!

Håper dere får en fin helg!
Kos dere masse, og ikke tren for mye hund,
og ihvetfall ikke vist du har fått noe i koppen :P

Maia og Kahrma :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar