tirsdag 29. november 2011

Dogs4all NM 2011

Heisann dere! Gud jeg er årlig til å skrive her inne, menmen.. Er flink til å skrive på facebook om ikke annet!! Så les der ihvertfall..

Men i helgen har jeg og Kahrma vært i Lillestrøm å konkurrert. Denne helgen var det NM i agility. Vi reiste opp sammen med Eilen Tara og Silje. Vi kjørte tidlig fredag og vi så frem til en kjekk og koselig jente tur med masse agility. Når vi kom opp på fjellet var ikke forholdene helt goe.. Så vi ble kjørene i maks 60 over fjellet, men bedre å kjøre sent å komme frem enn å kjøre fort å aldri komme frem.

Når vi etter mange timer i bil kom frem var det noe feil med hytten jeg hadde bestilt.. Vi fikk beskjed om at vi var oppgradert til en større hytte for samme prisen. Vi sa ok betalte og gikk inn i hytten. Så kjørte vi til hallen for å møte pappa å rigge oss opp. På veien bort ringte han som eide campingplassen og sa at vi måtte betale full pris på denne hytten, men da sa jeg bare jaha, kan ikke gjøre det nå.. Etter å ha snakket me pappa om det ble vi enige om ikke å gjøre det, og heller så om jeg får en mail nå i etter kant, ettersom at det er han som har gjort feilen.

Vi stod ved hallen men der kom vi ikke inn, bare de som hadde stand kom inn ditt.. Pappa hadde da også glemt startnummerene hos Mimmi (farmor) som vi trengte som ingangsbillett på lørdag og søndag. Så da turte vi inn til Oslo for å få disse og en god middag. Tusen takk, pappa! Vi jentene var kjempe glade for det! Etter hvert måtte vi ture hjem etter som det var langt fra Mimmi og til hytten, itillegg måtte vi tidlig opp!!

Når vi kom til hytten, var det så si bare rett i køyen med oss alle 4. Lørdags morning var det bare å stå opp selv om vi egentlig ikke ville.. Suste avgårde til stevne plassen og tok med oss alt pikkpakket inn.. Vi var i godt tid og slapp å stresse.. Fikk kjempe fin parkering og inn med oss.. Slo opp bur og stoler og vi var klare. Det tok enda noen timer før jeg og Kahrma skulle i ringen. Vi heiet på de andre små og mellom hundene, og filmet de kjente.. (Monica og Jeppe) Når det endelig var min tur til å gå ut å brife kjente jeg meg meget irritert! Hele banen var total forandret, jeg hadde gledet meg til en teknisk og krevende bane, istedenfor fikk vi en løpe bane.. Noe som ikke er gunstig for oss! Menmen banen var i å for seg kjempe fin fordet om. Når meg og Kahrma skulle ut som nr 8 var vi begge kjempe klar og gledet oss masse.. Men Kahrma hoppet ikke igjennom hjulet som var hinder nummer to. Jeg var for i fart/flyt til å gå opp igjen og ta det. Men det er kun min skyld som ikke støtter henne her. Film kommer!

Agility løpet var mye bedre i å for seg, vi fløt mye bedre her. Vi fikk litt klussing forran muren som gjorde at vi fikk en feil der, og i tillegg hoppet hun over møne feltet. Så to feil her også.. Men alt i alt ok fornøyd. Men her viste jeg også at det var kun å komme gjennom så var jeg med videre til finalen... Jeg kom da på siste plass før finalen som betydde at jeg startet på søndag noe jeg synes var helt ok. Poengene null stilles og alt var bare flott.

Vi tre jentene bestemmte oss får å gå ut å spise, vi orket ikke å begynne å lage noe mat nå.. Vi reiste til Skedsmo for å trykke i oss noe mat. Etter på skulle vi handle inn frokost og slikt til søndagen og vente på Mikael som skulle bo hos oss en natt.. Han fant da ikke frem og han og Eilen prøvde å forstå hverandre men neida.. Så vi ventet lenge å prøvde å finne ut av det.. Jeg og Silje satt å lo og sang i mellom tiden :P Vi ble da etter hvert enige om å møtes på den nye store Maxboen ved Nittedals avkjørselen.. Da kom han endelig etter en lang stund.. Da var det bare å snu snuten hjemmover.. Når vi da endelig kom til hytten, var det bare å åpne vinen:P Så de to jentene koste seg som fult.. De skulle da tulle med energier/ånder, og laget et litte spill for å kalle på åndene.. Da fant jeg ut at jeg ikke skulle være der mer og gikk meg en tur med Ludde, Kahrma og Mikael.. Vi koste oss å var vel ute en times tid.. Når vi kom tilbake var jentene got i gassen og fniset av alt, men spillet hadde de ikke fått til.. Heldigvis...

Jeg ville nå legge meg, men det var det ingen andre som var enige i at jeg skulle.. Så de kom etter meg og skilte meg og skikkelig plaget meg.. Jeg fant da ut at jeg låset døren, men neida da begynte de å skrape på dørene, og dunke på vinduene.. Hehe.. Da måtte mamma Maia opp å legge disse to damene, da var de flinke å la seg :-D

Så var det søndags morning. Eilen var våken med et kjempe smil om munnen, jeg stod sakkte men sikkert opp.. Mikael gikk ut med begge hundene og jeg fikset meg. Så stod Silje opp, noe hun virkelig ikke ville.. Morgen gretten ja.. Menmen vi andre synes det var morsomt :P Så prøvde jeg å få vasket ut av hytten, det var ikke bare bare.. Jeg bærte alt ut til Eilen som pakket i bilen. Mikael tok oppvasken og Silje smørte mat pakke.. Jeg kostet da over alle gulvene. Ferdig ble vi og det akkurat til den tiden vi skulle. Avgårde med oss..

Nå var det finaler, jaja det går som det går tenket nå jeg. Alle andre var kjempe opptimistiske, noe som jeg ikke føler at jeg kan være ettersom jeg ikke har en individuell hund, men en lag hund. I år fikk vi jo ikke lovt til å gå lag for SBK, noe jeg ikke forstår og som jeg gjerne skulle ha hatt en forklaring på...

Ja, uansett.. Vi startet også idag med hopp. Og nok en disk ble det.. Jeg glemte litt ut at dette underlaget er glatt og at Kahrma da trenger litt større plass, presset hun derfor ut på feil side av hoppet. I tillegg var jeg altfor opptatt av at hun skulle fullføre slalomen, dette er noe hun har fjukset med i det siste.. Men alt i alt et kjempe løp!

Agilityen fløt som en kule frem til hinder 15, som var etter stigen. Da var jeg igjen usikker på hvordan jeg skulle føre henne på hinderet etter og derfor stoppet hun forran hindere som gjorde at vi fikk en vegring. Hadde nok kanskje stått litt mer på og vært mer bestemt hadde det vært et cert å hente, men det var det desverre ikke.

Pappa gikk MYE bedre enn meg i år! Noe jeg unner han så sinnsykt mye! Han fikk fjerde plass i NM! I tillegg fikk han Kala-trofet, noe som er noe av det største man kan få i agility! Tror ikke han selv har forstått hva dette betyr! Gratulerer så sinnsykt mye pappa, du e kanon flinke!

I tillegg vil jeg takke mitt støtte apparat der nede! Silje, Eilen, Mikael, Monica, Jeppe og pappa! Tusen takk for all støtte selv om det ikke gikk min vei denne gang! Den som maglet i mitt støtte apparat denne gang var min kjære mor som satt i Stavanger! Vet du var med oss i hjerte, men skulle gjerne ha hatt deg der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar