torsdag 17. mars 2011

Helsesøster - legevakt . AU!

Etter å nesten ikke sovet i natt, kom jeg på skolen, og hadde to timer engelsk i forferdelige smerter! Så bestemte jeg meg for å gå opp til helesøster. Jeg og Sarah satt å ventet på venterommet. Når vi etter lang tid fikk kommet inn, fortalte jeg henne om plagene. At jeg hadde vondt ved siden av/under nalven på høyre side. Og hun tenkte med en gang blindtarmbetennelse, etter jeg hadde forklart henne litt grundigere. Hun mente at jeg bare måtte komme meg til legevakten, noe jeg gjorde! Jeg og min kjære støttespiller Sarah reise avgårde inn til legevakten i byen. Jeg kom fort inn og ble målt temp på. Så ble vi sittene inne på et iskaldt rom i en halv time, før legen kom. Hun snakket jeg med, presset på magen, og fortalte meg hva som ville skje. Etter at hun gikk, kom det en ny lege inn etter ca ti minutter. Hun tok å målte blodtrykket mitt, og tok blodprøve i fingen, og hun ba meg om å ta en urinprøve. Alt dette ble gjordt. Legen trodde ikke at det var tarmbetennelse men heller urinveisinfeksjon eller lignende. Resultatet kom og ingenting feilet meg..

Da tenkte jeg bare, hmm hva kan da smerten være? Kan det være prøvene tar feil? Eller kan det være noe som ikke vises på disse prøvene? Har dere opplevd noe lignende? Eller forslag til hvordan jeg kan få det bedre?

Og vet dere hva det værste er med alt sammen? At jeg ikke har mamma og pappa her! Når jeg gikk inn legevakt døren, fikk jeg litt sjokk, verken mamma eller pappa var med min side, det var Sarah?! What? Hvor er mamma eller pappa! Dette var et av mine værste mareritt når jeg flyttet. Og jeg tror ikke mamma hadde det helt ok når jeg ringte henne på vei inn til legevakten, men det er ikke mye vi kan gjøre.... Håper smerten gir seg, og at jeg kan slappe av igjen!

Det er godt jeg har helg nå og kan slappe av og sove! :-D
God helg, og gi meg gjerne tips om dette! :-D

1 kommentar: